pro ecclesia et mundo appellatio Caroli Mariae Vicanati archiepiscopi Latine reddita
PRO ECCLESIA ET MVNDO APPELLATIO
ad Catholicos et omnes beneuolos
"ueritas liberabit uos" (Ioan. 8.32)
hoc magni
discriminis tempore nos Ecclesiae Catholicae Pastores ex mandato nostro
existimamus officium sacrum nostrum ad fratres episcopales nostros ad clericos
ad religiosos ad Dei Populum sanctum ad omnes uiros beneuolos feminasque
appellationem facere. huic appellationi etiam subscripserunt philosophi medici
iurisconsulti diurnalistae professionales qui eius materiae consentiunt, et
subscribere possunt ii qui illam suam facere uolunt.
uera
demonstrauerunt quod COVID19 morbo epidemico praetenso ciuium iura
inalienabilia multipliciter uiolata sunt et libertates fundamentales, inter
quas adorationis et expressionis et motus libertas adhibetur, ultra
proportionem et sine causa bona coangustatae sunt. oportet non fieri nec fieri
potest ut sanitas publica praetendatur ut iura millionum hominum per mundum
imminuantur, nedum ut potestas saecularis officio pro bono communi sapienter
agendi priuetur. hoc praesertim uerum est cum de pathogeni uiralis
contagiositate uera et periculo et resistentia dubia crescentia in nonnullis
locis oriantur. in scientiae et medicinae mundo multae uoces magisteriales
comprobant quod de COVID19 morbo alarmismus mediorum omni causa bona carere
uidetur.
ex iis quae de morbi epidemici incidentia relatiue ad mortium
numerum cognita per societates magisteriales edita sunt, nobis est credendi
causa quod sunt potestates quae mundi populo timorem irrationalem inicere
student solummodo ut libertatibus coangustationis species improbas et
coercendorum hominum et notandorum eorum motuum in perpetuum imponant. hae
actiones illiberales impositae quasi prologus dirus sunt ad efficiendam
realitatem politiae quae infrenis mundum regat.
etiam credimus quod in nonnullis casibus actiones prohibitoriae
impositae, inter quas tabernae et loca negotiatoria clausa sunt, effecerunt
discrimen quod totas oeconomiae partes euertit. hoc et potestates
externas hortatur ut se immisceant et consortiumque hominum
politiamque grauiter afficit. has ingeniationis consortialis species oportet
eos qui officia politica habent ita agendo prohibere ut ciues suos in quorum
loco agunt et quibus consulendi officium graue habent protegant. similiter
adiuuent familiam quasi consortii cellam hoc modo ut non irrationaliter
infirmos et seniles a carissimis dolorose separari cogentes rebus incommodis
afficiant. actio qua necessitudines personales et consortiales legi contrariae
fiunt similiter existimanda est pars improba consilii eorum qui indiuiduorum
seclusionem solitariam poscunt quo efficacius eos quasi pupas adducant
frenentque.
scientistas uniuersos rogamus ut uigilent ut COVID19 morbi remedia
honeste et in bonum commune offerantur. omnia facienda sunt ne ea quae
societatibus negotiatoriis sed non toti populo commoda sunt ducum
politicorum et societatum internationalium arbitria moueant. rationi contrarium
est iis remediis quae efficacia demonstrata sint quaeque saepe parui pretii
sint ex hoc studio obstare ut methodis therapeuticis uel uaccinis quae minus
bonae sint sed societatibus pharmaceuticis multo maiora lucra promittant et in
sanitatem publicam impendia augeant locus primus detur. etiam meminerimus,
quippe qui Pastores sumus, Catholicis improbum esse uaccinas ex fetuum per
abortum interfectorum materia factas prouehere uel adhibere.
etiam duces politicos rogamus ut efficiant ut species frenandorum
hominum siue systematibus notandorum motuum siue qualibet alia specie
inueniendi ubi homines sint seuere euitentur. oportet ut contra COVID19 morbum
pugna quamuis grauis fauori eorum quae arcana societates supranationales,
quibus illud consilium in rebus commercialibus et politicis ualde commodum est,
in animo habent non praetendatur. praesertim ciuibus danda est facultas harum
libertatis personalis coangustationum ita recusandarum ut ii qui uaccinas uel
hominum contactorum notationem uel ullum aliud instrumentum simile adhibere
nolint nulla poena ullius generis afficiantur. etiam consideremus eos clare
sibi contrarios esse qui seuere numeri hominum frenandi regulis studeant et
simul se generis humani saluatores sine ulla auctoritate politica uel
consortiali praebeant. tandem eorum qui in populi loco agunt officia politica
hominibus “peritis,” qui quidem dicere possint sibi quodam modo esse persecutionis
immunitatem, quae saltem dira dici potest, relinqui nullo modo possunt.
eos qui media agunt magnopere hortamur ut se dedant ut mentes ex ueritate
instruant neue ad frenationis censoriae species refugiendo, ut late in mediis
consortialibus et in diurnalismo et in teleuisione fit, eos qui dissentiant
poena afficiant. ad mentes ex ueritate instruendas necesse est spatium uocibus
quae ad cogitandi modum singularem non accommodantur dare. sic efficitur ut
ciues interuentibus studiosis non grauiter adducti uera cum conscientia
aestimare possint. disputatio democratica et honesta est antidotum optimum
contra periculum ne imponantur dictaturae species subtiles, quae
quam eae quas nos mundi consortes tempore recenter praeterito surgere et cadere
uidimus peiores putentur.
tandem nos, quippe qui Pastores Christi gregem praestantes sumus,
meminerimus Ecclesiam gubernationis et adorationis et doctrinae
autonomiam firmiter uindicare. haec autonomia et libertas sunt ius
innatum quod ei Dominus Noster Iesus Christus dedit quo ea fines suos
appeteret. ideo nos, quippe qui Pastores sumus, firmiter uindicamus ius quo de
Missae et Sacramentorum celebratione ex autonomia decernamus, sicut in
potestatis immediatae nostrae rebus e.g. normarum liturgicarum et modorum
quibus Communio et Sacramenta administrantur autonomiam absolutam uindicamus.
politiae nullum est ius quo ex quaquam causa principatui Ecclesiae se
immisceat. ii qui potestatem Ecclesiasticam habent numquam recusauerunt
politiae cooperari, sed talis cooperatio iis qui potestatem politicam habent
non permittit ut ullo modo adorationem publicam uel ministerii sacerdotalis
functionem interdicant uel coangustent. Dei et fidelium iura sunt
Ecclesiae lex suprema, quam abdicare ea neque in animo habet nec potest.
rogamus ut caerimoniarum publicarum celebrationis coangustationes abrogentur.
uelimus omnes beneuolos rogare ne officium cooperandi in bonum
commune ex suo quisque statu potentiisque et in caritatis fraternae animo
neglegant. talem cooperationem Ecclesia cupit, sed non propter eam rem licet
uel respectum iuris naturalis uel libertatum indiuidualium pignus neglegere.
officia ciuilia ad quae ciues obligantur poscunt ut politia ciuium iura
respiciat.
omnes nos ad hoc uocamur ut ea quae nunc sunt doctrinae
Euangelicae congrue consideremus. ea res poscit ut aut cum Christo aut
contra Christum nos constituamus. ne deterreamur neu terreamur ab iis
qui nos uelint credere nos partem minorem esse: Bonum quam mundus nos credere
uelit multo latius adest et potentius est. pugnamus contra hostem inuisibilem
qui et ciues diuidere et liberos a parentibus nepotes ab auis fideles a
pastoribus discipulos a praeceptoribus emptores a uenditoribus separare
appetit. ne sinamus cultus Christiani saecula pathogeno uirali praetenso eradi
et tyrannidem technologicam odiosam condi, in qua homines qui
nec nomen nec faciem praebent nobis ad realitatem intermediam constringendis
mundi fatum decernere possint. si hoc est consilium cui nos concedere cogere
huius terrae potestates in animo habent, scitote Iesum Christum Rerum Cursus
Regem et Dominum pollicitum esse “portae inferi non praeualebunt” (Mt. 16.18).
credamus duces politicos et omnes eos qui nationum fatum regunt
Deo Omnipotenti, ut Is eos hoc magni discriminis tempore illuminet et ducat. ii
meminerint, sicut Dominus nos Pastores pro grege quem nobis credidit
iudicaturus sit, ita Eum duces quoque politicos pro populis quorum
defendendorum gubernandorumque officium ii habent iudicaturum.
cum fide oremus
Dominum ut Ecclesiam et mundum protegat. Virgo Beata Auxilium Christianorum
conterat Serpentis antiqui caput et disiciat tenebrarum filiorum consilia.