duplicis effectus argumentatio
duplicis effectus argumentatione Sanctus Thomas Aquinas in Summa Theologiae in IIa.IIae.64.7 sic utitur: "nihil prohibet unius actus esse duos effectus quorum alter solum sit in
intentione alius uero sit praeter intentionem. morales autem actus
recipiunt speciem secundum id quod intenditur non autem ab eo quod est
praeter intentionem cum sit per accidens, ut ex supradictis patet. ex
actu igitur alicuius seipsum defendentis duplex effectus sequi potest
unus quidem conseruatio propriae uitae alius autem occisio inuadentis. actus igitur huiusmodi ex hoc quod intenditur conseruatio propriae uitae non habet rationem illiciti cum hoc sit cuilibet naturale quod
se conseruet in esse quantum potest. potest tamen aliquis actus ex bona
intentione proueniens illicitus reddi si non sit proportionatus fini. et
ideo si aliquis ad defendendum propriam uitam utatur maiori uiolentia
quam oporteat erit illicitum".
duplicis effectus argumentatio hic quoque et hic explicatur. ad hoc quod alterius effectus rationem habere legitimum sit necessaria sunt quattuor haec: primum quod ipse actus malus non sit secundum quod effectus malus in intentione non sit tertium quod effectus bonus non ex effectu malo oriatur quartum quod effectus bonus effectui malo proportionatus sit.
etiam in libro qui "Tela nuclearia: responsio Catholica" dicitur tractat G. E. M. Anscomba duplicis effectus argumentationem, ut hic legi potest.